School en meer ! - Reisverslag uit Sylvania, Verenigde Staten van Jari Berg - WaarBenJij.nu School en meer ! - Reisverslag uit Sylvania, Verenigde Staten van Jari Berg - WaarBenJij.nu

School en meer !

Door: Jari

Blijf op de hoogte en volg Jari

28 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Sylvania

Hellloo,!
Ik zit nu 2 weken in de US of A en heb het erg naar m'n zin.
Afgelopen Vrijdag ben ik voor het eerst maar m'n nieuwe highschool gegaan.
Vóór de eerste schooldag heb ik m'n vakken moeten kiezen, dit zijn geworden American History, Geometry, American Literature, Art Foundations, Biology, en Software app.
De eerste dag was niet zo heel bijzonder: Elke les jezelf voorstellen, regels aanhoren en tientallen blaadjes ontvangen waar je nooit meer naar omkijkt :p
Heb nog wat moeite met Geometry, op het begin krijgen we allemaal Algebra assignments wat totaal nieuw voor me is en wat ik zelfs in NL nieteens heb gehad. Maarja we gaan het proberen.
De leraren zijn erg aardig en ze helpen je goed als je erom vraagt.
Ik ben inmiddels meerdere keren de deur uitgeweest, oa om schoolspullen te halen ( natuurlijk ) , boodschappen doen, eten halen , shoppen etc.
Afgelopen zaterdag waren we naar een German-American festival geweest in Oregon ohio wat opzich wel grappig was.

Inmiddels ben ik door m'n hostdad ( die 15 jaar personal trainer is geweest en 12 jaar basketbalcoach ) hard aan het werk gezet met fitnessen en basketball training voor het basketball season hier.
De try-outs voor het team zijn in Oktober.

Voorderest is er aankomende zaterdag de eerste Michigan Wolverines (College Football in een HUGE stadion) game waar Mariano (Double placement) en Jay (hostdad) heen gaan, de eerst volgende game ga ik heen :-)
Ook gaan we binnenkort een tripje naar Chicago maken :)

Elke zondag heeft de buurjongen (Aerin) pickup games (basketbal pickup games) in z'n frontyard waar hij een half basketball court heeft en afgelopen zondag deed ik ook mee en het was erg leuk '

Nu gaan slapen want morgen weer vroeg op voor m'n 4e schooldag '

Weltrusten '

  • 28 Augustus 2013 - 05:40

    Myra:

    Hi Jari!

    Wat leuk om te lezen en wat gaat het evengoed alweer snel! Je bent echt bij het perfecte gezin terecht gekomen als ik het zo lees :-) Succes op school en met basketbal! Klinkt goed maar lijkt me ook wel zwaar. Als ik het zo lees neemt Jay geen genoegen met half werk ;-)

    Maak er wat van en geniet! !

    Groetjes,
    Myra

  • 28 Augustus 2013 - 08:34

    Dennis:

    Goed bezig gozer!

  • 28 Augustus 2013 - 08:56

    El Patricia Jamilla Nordin :

    Hoi Jari,

    Leuk weer wat te lezen van je!
    Dus de school is alweer begonnen, ja dat zal erg wennen zijn.
    Ik vindt het onwijs knap van je dat je dat allemaal zonder mokken even doet, en er ook het beste van probeert te maken! Petje af hoor!
    Toen ik net 16 was ging ik in Amsterdam studeren, dat vondt ik soms al moeilijk, alleen, laat staan Amerika!!!
    Leuk dat je zo lekker met basketbal bezig bent he, ligt helemaal in jou straatje.
    Jamilla en Nordin gaan ook alweer naar schol, Nordin is al twee weken aan de slag, en Jamilla sinds Maandag. Die is begonnen aan haar examenjaar pfff, je weet ook
    hoe dat is he haha.
    Zeg, we hopen binnenkort wel een paar leuke foto's te zien van o.a het dagelijkse leven daar, de familie, woonomgeving, school, basketbal, enz.

    Tot snel, dikke kus en knuffel van ons alle 4!! Xxxxxxxxxxxxxx

  • 28 Augustus 2013 - 11:57

    G.brandsen:

    HOI JARI ,
    Je reis verslag gelezen best pittig allemaal ,je kan leuk schrijven begrijpelijk voor OMA .
    Zo als ik het lees heb je het naar je zin ,en dat is belangrijk .
    Jari ,ze hebben bij oma een nieuwe pergola geplaats ,papa EL en BARRY.
    En mama en Patricia om de rommel op te ruimen ,en voor de hap !!!
    En SUN_YU voor de gezelligheid ,JARI doe je best en geniet van de leuke dingen.
    Lieve groetjes OMA!!!!!!!!

  • 28 Augustus 2013 - 12:03

    Claudia "mom":

    Heyyyyy jari,
    Wat leuk je nieuwe verslag te lezen!
    Ja school begin is ook ff moeilijk, maar gelukkig
    heb je dan aardige leraren om je heen voor de
    nodige hulp! En dat lijkt me ook meer dan logisch! Als je hier
    op een school had gezeten, was het ook weer wennen geweest!
    Nu heb jij natuurlijk meteen een andere taal ook en word er
    geen woord Nederlands meer gesproken. Lukt en begrijp
    je het allemaal een beetje? We vinden het nog steeds
    stoer van je dat je deze stap gezet heb hoor.
    En ik zie da je weer lekker aan de bak ben met sporten,
    leuk zo'n persoonlijke trainer:))! Niet TE breed
    worden he...hihihi! Kun je al wennen aan de buurt etc?
    En de "feestjes" waren ook gezellig dus! Ik hoorde nog dat je een
    mooie MOVE had gedaan:))! En ze er van opkeken!! Gaaf joh!
    En elke zondag potjes basketballen...YES
    En, jari as zaterdag een mooi vooruitzicht, veel
    plezier daar! Nou kanjer, leerse, genietse, sportse,
    en alle goeds voor jou!!!! Love you xxx

  • 28 Augustus 2013 - 12:39

    Marcel En Avelien:

    Goed te horen dat je het naar je zin hebt. Veel plezier en geniet. Groetjes vanaf het Spanker.

  • 28 Augustus 2013 - 13:15

    Jari:

    Bedankt iedereen ! Het gaat goed komen .
    @Mom as zaterdag gaat Mariano naar die game ik ga een andere keer haha.

  • 28 Augustus 2013 - 13:34

    Jolanda :

    Heyyy jari wat fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt!! Groetjes Xx

  • 28 Augustus 2013 - 14:50

    Arie En Yvonne:

    Hoi Jari,

    Wat leuk om je verslagen te lezen en wat een fantastische ervaring zal dit voor je zijn! Wij hopen gauw meer te lezen, over je school, het leven in je gastgezin en natuurlijk over je basketball successen :-) Veel plezier! Arie en Yvonne Gooyers

  • 28 Augustus 2013 - 21:18

    Linda Groen:

    Hey Jari,

    Leuk om weer even een berichtje te mogen lezen.
    Leuke vakken heb je gekozen, en ik weet zeker met jouw drijfkracht en hulp van de leraren gaat het je gewoon lukken. Zo te lezen gaan ze een echte sportman van je maken, heerlijk zo'n personal trainer hahaha. Gaan we je nog herkenen als je weer terug bent! Hahaha.
    Heel veel plezier nog. Kus van ons

  • 29 Augustus 2013 - 20:26

    Angelique De Pie:

    Hi Jari,
    Heel fijn voor je, dat je het echt heel leuk hebt joh.
    Je verveelt je geen moment zeker..en mooie vakken heb je gekozen, heel boeiend!
    Hier op de Pampus gaat alles goed..het is nog steeds mooi weer..gelukkig!
    Nou Jari, successsss later...Groetjes JJJA




  • 30 Augustus 2013 - 23:13

    Hilde :

    Hey lieverd! Wat leuk om je verslagen te lezen! Vooral fijn dat je her naar je zin hebt!
    A joh, dat schoolgebeuren heeft even tijd nodig toch? Komt vast goed hoor! Er staan nog leuke dingen op je programma, geniet ervan he! We missen je wel hoor, maar voor je het weet ben je met een rugzak vol ervaring en mooie herinneringen weer terug. Veel plezier en succes!!
    Liefs Ftank Hil Floor en Mats.

  • 07 September 2013 - 12:29

    G.brandsen:

    Hoi Jari ,even een groet van OMA ,het gaat je goed he , dat hoor ik van mama .
    Sporten leren en genieten wat wil je nog meer .
    Hier is ook alles oke ,SUN kletst heel erg veel , dan ziet ze je foto en zegt
    JALIE , verder ben ik blij dat het je goed gaat .
    Lieve groetjes OMA!!!!

  • 08 September 2013 - 23:22

    Patty:

    Hey jari leuk om te lezen dat het je goed gaat! Toppie! Geniet er van groetjes

  • 09 September 2013 - 06:42

    Eddy:

    Goed bezig jari, heel veel succes en zet hem op!

    Gr eddy (jouw taxi:-)

  • 09 September 2013 - 09:00

    Marlies:

    Hi Jari,

    Leuk verhaal weer en wat maak jij wat mee daar! Gaaf hoor, als ik jouw leeftijd had wist ik het wel ;-) Heel veel succes daar, uiteraard ook op de highschool maar bovenal: geniet van je ervaring!

    Lieve groet,
    Marlies

  • 09 September 2013 - 10:31

    Wendy:

    Hey Jari
    Fantastisch om te lezen dat je het naar je zin hebt. Allemaal nieuwe indrukken, dat zal wel even wennen zijn. Ik heb bewondering voor jou hoor. Helemaal top wat je beleeft daar. Wat een mooie ervaring. Wij zullen tot het einde jouw blog volgen. Heel veel plezier daar en tot schrijfs. Dikke kus van ons. Liefs Wendy

  • 09 September 2013 - 22:03

    Yvonne Roos:

    Hej Jari,
    Wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En volgens mij wordt je daar op school goed opgenomen tussen de andere leerlingen. Lekker sporten en genieten van de potjes basketbal.
    Succes.
    Groetjes Yvonne (collega van je moeder)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jari

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 1007
Totaal aantal bezoekers 19253

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 07 Juni 2014

Jaar highschool in Sylvania, Ohio USA !!!

Landen bezocht: