Januari, februari, maart, tijd viegt. - Reisverslag uit Sylvania, Verenigde Staten van Jari Berg - WaarBenJij.nu Januari, februari, maart, tijd viegt. - Reisverslag uit Sylvania, Verenigde Staten van Jari Berg - WaarBenJij.nu

Januari, februari, maart, tijd viegt.

Door: Jari

Blijf op de hoogte en volg Jari

02 Maart 2014 | Verenigde Staten, Sylvania

HI !
Eindelijk m'n laptop weer terug, gelukkig.
Maar goed,de maand januari was een rustige maand. Na een aantal sneeuwdagen leek het er op dat we eindelijk weer eens naar school gingen. School gaat nog steeds goed en ik begin steeds meer mensen te kennen omdat we al een paar feestjes gehad hebben waar veel nieuwe mensen kwamen.
In januari zijn we naar een ijs hockey wedstrijd geweest in Toledo. De Toledo Walleye speelde maar verloren.
Een paar weken terug zijn we met andere buitenlandse studenten naar Michigan gegaan om te gaan skiën. Het skiën was erg leuk en ging goed.

Afgelopen Vrijdag was mijn verjaardag. Mijn verjaardag was best raar en ik vier het ook lieve met familie en vrienden in Nederland. Het ijshockey team van onze school had gisteren de District finale tegen St. Johns (school) en als ze wonnen gaan ze naar Columbus en zitten ze in de finale die ze dan spelen in een mega grote arena en heel veel mensen van onze school gaan er dan heen. Vorige jaar en dat jaar daarvoor zaten ze in de finales. Dus gisteren was de wedstrijd en er waren heel veel mensen waardoor de tickets waren uitverkocht. Het was erg spannend maar St. Johns scoorde 2 keer snel achter elkaar waardoor we al dachten dat we gingen verliezen. Maar in de 2e periode scoorde we 1 keer en in de laatste periode scoorde we 3 keer waardoor we wonnen en we dus naar de State finals gaan! Dus aankomende Vrijdag krijgen we waarschijnlijk vrij om naar Columbus te rijden en daar gaat iedereen een hotel huren en feesten op de vrijdagavond en als ze vrijdag winnen is er zaterdag de echte finale en blijft iedereen nog een nacht.

Nu het basketbal seizoen over is, dacht ik laat ik eens wat anders doen. Veel van onze vrienden spelen de sport 'Lacrosse'. Dus hadden ik en Mariano besloten om dat ook te gaan spelen voor onze school. Inmiddels hebben we nu een week trainen gehad en we hebben nog een paar weken trainen te gaan voor de eerste wedstrijd. Trainen is elke dag en soms ook op zaterdag ochtend.

Ook heb ik er een nieuw neefje bij (Yuan) waar ik erg blij om ben maar helaas kan ik er nu niet bij zijn. Ik kan niet wachten om hem en m'n kleine nichtje Sun ( eigenlijk mijn hele familie) te zien als ik terug ben.
Ik vind de tijd nu erg snel gaan, wat ze ook zeiden dat de tijd ná kerst erg snel gaat. Nog 3,5 maand en dan ben ik al weer in Nederland.
Nog steeds ben ik aan het twijfelen naar welke school ik wil gaan voor als ik weer terug ben want ik zou wel graag in Amsterdam op school zitten maar ik vind het niks om elke dag eerst met de bus te gaan en daarna de trein te pakken en dan ná school weer terug, dus dat moet ik nog even uitzoeken.

In juni wanneer ik bijna terug kom gaan mijn vader en Daan met z'n tweeën naar Las Vegas voor een paar dagen en daarna komen ze 2 dagen hier in Toledo om een beetje de omgeving te k=bekijken en mijn school waar ik dan op heb gezeten. Ná die twee dagen gaan M'n vader en Daan naar Chicago voor twee dagen en daarna vliegen we over Londen terug naar Amsterdam.

Nog steeds ligt er een pak sneeuw en het is ook nog steeds erg koud. Van mij mag dat warme weer wel weer komen. In een paar weekjes ga ik met Jay naar Indianapolis voor 4 dagen, Mariano is al een keer geweest dus dan ga ik er heen. Voorderest gaat het nog steeds goed.

Zie jullie in 3,5 maand.
Doei :)

  • 02 Maart 2014 - 20:59

    El Patries Jamilla En Nordin:

    Hoi Jari,

    Leuk stukje heb je weer geschreven.
    Waar was je laptop eigenlijk dan?
    Leuk dat je met Jay een paar dagen weg gaat!
    Ennuh, gezellig als je in Amsterdam naar school gaat.
    Valt wel wat te regelen misschien

  • 02 Maart 2014 - 21:01

    El Patries Jamilla En Nordin:

    Hey, ik mis een stukje van m'n berichtje...
    Ik schreef nog:
    Dikke knuffel en

  • 02 Maart 2014 - 21:27

    Mary Hooiveld :

    Mooi hoor jari! Ja het is allemaal best raar he je verjaardag zonder familie.
    Nog even en dan zie je iedereen weer! En dan vier je gewoon je verjaardag nog een x hihi. :D
    Geniet er nog maar lekker van.
    Doeii doeii xx mary

  • 02 Maart 2014 - 21:55

    Sjoerd En Bertina:

    Hey Jari, wat leuk om weer te lezen hoe het met je gaat! En zo te lezen heb je het erg naar je zin! En wat goed dat het lekker gaat op school! Heb je onze kaart nog optijd ontvangen? Nog 3,5 maand! Wat gaat het snel! Geniet er nog ff van! Veel plezier! Dikke knuffel van je oom en tante! Xxx

  • 03 Maart 2014 - 07:33

    Jolanda:

    Leuk stukje weer geschreven! De tijd vliegt idd dus geniet er nog naar lekker van! Maar dat doe je al zo te lezen

  • 03 Maart 2014 - 07:35

    Jolanda:

    Lieve jari heel veel plezier nog en we zien elkaar gauw xxxx

  • 03 Maart 2014 - 07:42

    Linda Groen:

    Hey lieverd, wat duurt het nog lang 3,5 maand, en blij te horen dat je eindelijk je laptop weer terug hebt. Je vader en Daan hebben er ongeloofelijk veel zin in om je weer in hun armen te sluiten, en de omgeving te bekijken waar je zo lang gezeten hebt. En niet te vergeten las vegas natuurlijk. Hahaha. En het reizen naar Amsterdam valt echt mee, ik heb het jaren gedaan, je moet een studie gaan doen waar jij je goed bij voelt, dan vind je dat reizen helemaal niet erg. Heel veel plezier nog. Dikke kusssssss

  • 03 Maart 2014 - 10:55

    Your Mother:):

    Hey vriend, je heb er weer een leuk verslag van gemaakt jari! Erge leuke foto's ook erbij, zodat we een indruk hebben van jou leven daar ver weg. Ja de sneeuw was/is heftig he, daar sluiten ze gewoon de scholen hihi. Ja je verjaardag was ff jammer jongen dat er eigelijk niets aan gedaan werd etc. Maar probeer dat maar naast je neer te leggen.......Het is niet anders, komt hier wel weer goed hoor. Wat een happening met dat ijshockey zeg, dat leeft ook zo daar he. Jullie gaan er gezellig heen, ik zag op dat eerdere filmpje dat het echt een gekkenhuis was daar pfff:))! Ja en je nieuwe neefje is ook weer zo schattig, en als je terug ben kun je hem vasthouden en is hij wat bewuster van de dingetjes om hem heen:). Daan en pap hebben al dikke voorpret over hun reis om jou op te halen haha. Nou jongen: succes met alles en aankomend weekend weer een nieuwe ervaring. Het ga je goed en hou van jou XXX groetjes je moedertje. Succes met Lacrosse!!! Doeiiiiii

  • 03 Maart 2014 - 12:03

    Mandy:

    Hoi Jari.
    Heb je verslagje weer gelezen hoor. Ik vind dat je het echt heb getroffen hoor!!
    Volgens mij zit je in een leuk gezin! Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Maar snap dat je dat eigenlijk liever thuis wil vieren. Tijd gaat idd snel. Weet nog goed dat je moeder de foto's plaatste van je gezin daar. Lijkt niet zo lang geleden. Hoop dat je nog veel plezier beleefd.
    En hoop dat je ook weer een stukje schrijft. Vind dat altijd leuk om te lezen.
    Groetjes Mandy (oude schoolvriendin van mama)

  • 03 Maart 2014 - 12:19

    Nadise:

    Hey Jari,
    Hier dan een berichtje van mij. Ik heb al je verslagen gelezen, maar wat ben jij een ervaring rijker geworden zeg! Je hebt daar zoveel gedaan en gezien, leuk hoor. Dat neemt niemand je meer af.
    En wat zal jij goed Engels spreken.
    Nog een paar maandjes dan ben je weer in Nederland. Kan je je opmaken voor het WK voetbal en natuurlijk vooral genieten van je naasten om je heen. Ik wens jou nog heel veel plezier en zie je gauw weer in Nederland. Gr. Nadise

  • 03 Maart 2014 - 12:32

    Marleen, "oude" Buuf.:

    Heeeee jari,

    Leuk verslag heb je weer geschreven,, leuk om te lezen!
    Je bent een mooie ervaring rijker! Geniet nog effies daar!

  • 03 Maart 2014 - 12:46

    Angelique De Pie:

    Hi Jari,

    Je hebt weer een mooi verslag met foto's en video gemaakt.
    Het is altijd weer leuk om je verslag te lezen en foto's/video te bekijken.
    Jullie zijn daar op school erg sportief.
    Leuk dat er wedstrijden worden georganiseerd tegen andere scholen.
    Hopelijk gaat jullie school de finale winnen..spannend!
    Met de sneeuw heb jij geluk hoor Jari.. Bij ons is helemaal geen sneeuw gevallen, geen vrij van school ); balen.
    Fantastisch dat je zoveel vrienden hebt, dat is natuurlijk heel gezellig :) gelukkig geniet je in Amerika, is je gegund Jari!
    Gefeliciteerd nog met je neefje! en de keuze van je nieuwe school .. rustig de tijd nemen, dan komt het wel goed hoor ;)
    Vele groetjes van ons :) :) :) :)



  • 03 Maart 2014 - 12:52

    Angela Dam:

    Hoi Jari,
    Wat een leuk verhaal had je weer,
    ik kan wel merken dat je het erg naar je zin hebt.
    En die foto's ook zo leuk, zo hebben we er een beetje een
    voorstelling van.
    Het zal wel weer lekker zijn als je thuis bent maar ook wel
    raar denk ik.
    Nou succes met de beslissing van een school.
    En nog even genieten daar!
    Groetjes Angela

  • 03 Maart 2014 - 13:11

    Rina:

    He die Jari,

    We zitten nog steeds in je rugzak erg leuk moet ik zeggen, maar wel koud brrrrr.
    Lijkt me wel gaaf om op deze manier ook kennis te maken met andere sporten, bv Ijshockey dat kennen wij toch in Nederland niet, ik heb geen ijs gezien al ben ik wel in het bezit van een ijs hockey stick mmmm vreemd maar waar....hahaha dus kom maar op.
    Hier in het kleine kikkerland gaat het ook wel goed, Ajax zal weer kampioen worden anders eet ik me schoenen op en AZ doet het ook nog altijd enorm goed in Europa, weet eigenlijk niet of je van voetbal houdt?
    Met de bus en de trein naar school, wat maakt het uit joh, de afstanden die je nu gewend bent als je ergens heen moet is Medemblik Amsterdam toch niks en je mag nog op je kont ook zitten in die beruchte bus en trein.
    Trouwens volgens mijn mag je tegenwoordig al met je theorie beginnen als je 17 bent en lessen als je 17.5 bent en daarna pik je e tuut van je vader :)....
    Voor de rest winig spannends in Nederland, de twee donkerste maanden zijn lekker vrij, de lente sdhijnt begonnen te zijn dus ik ben het met je eens laat de zon maar komen.
    Let op he, voor je het weet staat je vader voor de deur en komt hij je ophalen, dan is het echt voorbij....3.5 maand het lijkt heel veel maar ze zijn echt zo om. Ga nog echt de dingen doen die je graag zou willen doen.....en geniet nog even.

    Gr Rina x

  • 03 Maart 2014 - 13:41

    Eric:

    Yari leuk om te lezen en nog gefeliciteerd met je verjaardag. Lekker aftellen tot thuiskomst groet

  • 03 Maart 2014 - 14:27

    Suze Verhiest:

    hi Jari, veel plezier nog. Dit zal een ervaring zijn die je nooit vergeet, ondanks dat je je eigen ouders en familie ongelooflijk mist. Take care

  • 03 Maart 2014 - 17:13

    Yvonne Gooyers:

    Hoi Jari, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dat zal zeker raar zijn geweest om zo zonder familie en vrienden van hier te vieren. Maar gelukkig kun je ze over een paar maanden weer in de armen sluiten. En ondertussen natuurlijk nog even flink genieten van alle mensen daar en alle mooie, onvergetelijke dingen die je daar mee maakt! Volgens mij als je de reisafstanden van Amerika gewend bent, is forenzen naar Amsterdam appeltje eitje joh. En op school zitten in Amsterdam is ook heel gezellig hoor! Na school ff gezellig een terrasje pakken of kroegie in :-)
    Nou, nog heel veel plezier daar en tot je volgende verhaal! Geniet!!
    Groetjes Arie en Yvonne

  • 04 Maart 2014 - 15:41

    André Groeneveld:

    Hallo Jari,

    Ik had gisteren kontakt met je vader en vroeg naar jou.
    Hij gaf aan, kijk maar op Jari van den Berg Amerika, dus bij deze.
    Goed te lezen dat je het prima naar je zin hebt.
    Je zult het missen na juni wanneer pa en Daan je komen ophalen, maar natuurlijk geweldig om na bijna een jaar weer thuis te kunnen zijn.
    Schitterende ervaring kan je dan op terug kijken mag ik aannemen.
    Wat betreft rijbewijs, onze oudste kleinzoon, nu 18, heeft theorie en rijvaardigheid examen gedaan toen hij 17 was en mocht toen tot zijn 18e onder begeleiding van tevoren aangegeven personen zelf auto rijden.
    Op 1 februari is hij 18 geworden en had flink gespaard en heeft nu een leuke kleine auto waar hij apetrots op is.
    Nou Jari, nog even volhouden in USA, maar dat zal wel lukken, het is sneller juni dan je er erg in hebt.

    Hartelijke groeten, ook van Ria die op dit moment in Nederland is voor 2 weken,
    André Groeneveld

  • 09 Maart 2014 - 08:36

    Desiree Den Hollander:

    Leuk verslag ! En veel plezier in Indianapolis! Gaan jullie naar de Indi 500 ?? Groeten van een collega van je moeder, die in Indiana 3 en half jaar heeft gewoond :) Desiree

  • 19 Maart 2014 - 13:22

    Oma:

    hoi JARI ,
    Even een groet van oma ,hier alles oke , ja Jari nu gaat de tijd snel ,
    oma vind het ook weer leuk als je terug bent .
    Wat heb je veel ervaren het afgelopen jaar , dat nemen ze niet meer van je af !!!
    Ik geloof zeker dat je daar goed mee weg kan in de toekomst .
    Jari ik wens je alle goeds de komende tijd .
    LIEVE GROETJES OMA !!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jari

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 874
Totaal aantal bezoekers 19249

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 07 Juni 2014

Jaar highschool in Sylvania, Ohio USA !!!

Landen bezocht: