Philly, New York en de christmas break. - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jari Berg - WaarBenJij.nu Philly, New York en de christmas break. - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jari Berg - WaarBenJij.nu

Philly, New York en de christmas break.

Door: Jari

Blijf op de hoogte en volg Jari

07 Januari 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

Hi.

In november zijn we eindelijk naar Philadelphia gegaan ! Na een lange rit van 8/9 uur waren we aangekomen in Philadelphia en zijn we eerst naar de hotelkamer gegaan om even te douchen en daarna wat te gaan eten.
Die avond regende het hard in Philly dus zijn we ook weer op tijd naar het hotel gegaan. De volgende dag zijn we vroeg uit bed gegaan om de dag te starten met plaatsen te bekijken waar films zijn opgenomen. De meeste plaatsen die we hebben bezocht waren uit de film Rocky. We zijn downtown Philadelphia in geweest en natuurlijk ook naar de rocky stairs en naar het standbeeld van Rocky. We zijn in het Art museum geweest en naar het museum van de Liberty Bell. Na een lange dag zijn we ergens gaan eten en we waren toen erg moe. Maar ik had gezien dat die avond de Philadelphia 76ers thuis speelde tegen de Denver Nuggets ( NBA basketbal wedstrijd) dus daar wilde ik erg graag heen en uiteindelijk zijn ik, Jay en nick naar de NBA game geweest :)

De Volgende dag zijn we naar een NFL football game geweest wat heel erg gaaf was om bij te zijn. Op eens begon het heel erg te sneeuwen in philadelphia en het was heel erg koud. Het hele veld was vol met sneeuw dis ze hadden alleen de lijnen op het veld vrij gemaakt. Dit was nog nooit zo erg geweest met de sneeuw en ze zeiden al dat we erg veel geluk hadden dat we bij zo'n wedstrijd waren omdat het een historische wedstrijd was. De Philadelphia Eagles speelde tegen de Detroit Lions en de Eagles hadden gewonnen!
Ná de football game probeerde we naar huis te rijden maar met al de sneeuw was dat te gevaarlijk dus zijn we naar een hotel gegaan.
Om 3:30 in de morgen zijn we naar huis gaan rijden.

Toen hadden we nog een paar weekjes school totdat de christmas break begon ! December 25th was het kerst. Onder de kerstboom lag echt een niet normaal grote lading van cadeautjes die wij allemaal hadden gekocht voor elkaar. Voor kerst heb ik erg veel kleding gehad en ook zelfs tickets voor de Miami Heat - Indiana Pacers game in Maart ( nba ). Daarna zijn we naar Jays broer gegaan en zijn we daar een tijdje gebleven om vervolgend naar vrienden van Jay en Trisha te gaan. Daarna zijn we nog even naar Trisha's moeder geweest.

2 Dagen na kerst zijn we in de ochtend naar New York gaan rijden. Het was een erg lange rit van ongeveer 10/11 uur. Als eerste moesten we met de auto rond spitsuur door new york city rijden en ook nog door Times Square....
Toen eindelijk hadden we geparkeerd in een parkeergarage en zijn we met alle spullen naar het hotel gelopen dar op letterlijk 10 seconde van Times Square af zat!
De eerste avond zijn we rond gaan lopen op times square e uit eten gegaan op times square. De volgende dag stonden we vroeg op om New York te gaan bekijken. We zijn op verschillende plekken geweest zoals het Vrijheidsbeeld, 9/11 memorial museum, 5th ave, central park, Times square en nog meer plekken. Het was evengoed leuk om er nog een keer heen te gaan.

De afgelopen dagen begon het heel erg te sneeuwen. Op dit moment ligt er 30 cm sneeuw en het is -18 C graden..
Gisteren hadden ze school gecancelled, vandaag ook en morgen ook :)
Zondagavond rond 11 uur s'avonds waren Nick, Mariano en ik het pad aan het sneeuwschuiven en we hadden zin in warm drinken dus zijn we in het dikke pak sneeuw naar het tankstation gaan lopen en wat te drinken gaan halen. Politie kwam ook nog vragen wat we in godsnaam aan het doen waren omdat er zoveel sneeuw lag en niemand op straat was haha.
Kortom de afgelopen weken zijn erg leuk geweest!!

We zijn trouwens niet naar Niagara Falls geweest omdat er veel te veel sneeuw was rond dat gebied dat je amper kon rijden. En we hebben gepraat en besloten dat we niet naar Miami gaan maar waarschijnlijk naar California!

Later zet ik de foto's op m'n laptop en plaats ik ze hier.

Groeten uit Ohio

• 07 Januari 2014 - 21:58

Linda Groen:

Hey Jari, wat een super leuk verslag, en super leuk dat we elkaar even hebben gezien via facetime, we hebben je wel heel erg gemist. maar het is super te lezen dat je enorm geniet, Wat super gaaf dat jullie waarschijnlijk naar California gaan, dat is echt super gaaf, ben er zelf ook 2 keer geweest. Geniet nog even van het heerlijke winterweer daar, al is het me wel echt even te koud, ik zag net wat filmpjes voorbij komen van de enorme kou bij jullie brrrr. nou lieverd enjoy!xx

• 07 Januari 2014 - 22:25

El Patries Jamilla En Nordin:

Hoi Jari,
    Wat een leuk verhaal, leuk om te lezen!
    Heerlijk hé dat je zo geniet!!!
    Ga zo door kerel, je doet het ook zo goed!
    Ben trots op he hoor!!!
    XXX dikke kus van ons alle 4

• 09 Januari 2014 - 11:08

Oma:

HOI JARI<
    Wat leuk om weer wat van je te horen , je kan goed alles weer geven wat je alle maal
    beleeft heb ,echt veel .oma denkt wel dat jij het echt heb getroffen,
    daar ben ik blij om .
    Ja wat een sneeuw is er gevallen he ,dat las ik ook hier in de krant .
    Jari ik ben trots op jou,hou je goed .
    Lieve groetjes OMA!!!!!!!!!

• 09 Januari 2014 - 19:04

Angelique De Pie:

Hi Jari,

Mooi verslag Jari, je hebt veel bezienswaardigheden gezien, en natuurlijk mooie wedstrijden basket en football bijgewoond!
    Het is leuk dat het zo goed gaat in Amerika, een hele belevenis, het is je gegund!!
    Volgende week gaat het waarschijnlijk vriezen in Nederland!
    Schaatsen uit het vet haha...

We wensen je nog veel plezier!!!!
    Groetjes, van ons xxxx

• 10 Januari 2014 - 16:45

Jolanda:

Wat super leuk om te lezen! Fijn dat je het zo erg naar je zin hebt! Liefs uit alkmaar xx

• 10 Januari 2014 - 17:49

Ingrid Meester:

Hoi Jari, wat een leuk verslag weer! Het is maar goed dat je de vorige keer zoveel winterkleding gekocht had en dat je met kerst kleding gekregen hebt, want als ik het goed begrijp is het echt vet koud bij jullie! Nou geniet er nog maar lekker van en droom maar lekker van alle leuke dingen die nog gaan gebeuren! groetjes van Ingrid

• 10 Januari 2014 - 19:39

Anita Overmars:

Hoi Jari, een leuk verslag heb je geschreven. Het is een jaar high school wat je volgt in Amerika. Maar doordat je in zo'n geweldig gezin bent terecht gekomen die veel met je onderneemt is het een super belevenis. Geweldig, geniet ervan voordat je het weet is het alweer voorbij.
    Groetjes Anita Overmars

• 11 Januari 2014 - 08:06

Marlies:

Hee Jari wat een leuk verhaal weer zeg! Mooi dat jij het zo goed naar je zin hebt en ook veel meemaakt, dat neemt niemand je meer af. ;-) Heel veel leerzame en leuke momenten toegewenst, heb uiteraard ook veel plezier daar!

• 11 Januari 2014 - 08:46

Loek Van Twillert :

Hoi Jari. Leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt. Een ervaring voor het leven. Geniet er nog maar lekker van. Groetjes.

• 11 Januari 2014 - 09:46

Fam Leijendekkers (oom En Tante George En Andrew):

Hallo Jari,
    Wat beleef je een gave dingen, en leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat.
    Wees trots op jezelf en hou vol. Dit pakken ze je niet meer af en kun je, je hele leven mooi op terug kijken.
    Succes van ons gewenst.

• 11 Januari 2014 - 10:05

Miranda & Ap:

Hey Jari,
    Mooi verhaal weer! Je maakt ons wel jaloers hoor; Je ziet veel, je gaat naar leuke wedstrijden in de NBA en jullie hebben tenminste wel sneeuw. Het lijkt wel of het hier warm water regent in januari. We kijken uit naar je volgende verslag. Groetjes van ons

• 11 Januari 2014 - 11:36

Mandy Olthoff:

Hoi Jari.
    Je kent mij niet maar ik ben een oud klasgenootje/vriendinnetje van je moeder.
    Ik heb al jou stukjes gelezen en vind het ontzettend gaaf dat je in Amerika zit.
    En bij wat voor gezin!!! Wat heb jij het getroffen zeg!
    Ik wil je nog veel plezier wensen daar. En hoop op meer stukjes en foto's
    Groetjes Mandy!!

• 11 Januari 2014 - 15:55

Malenka:

Hoi Jari,
    Wat doe jij veel ervaring op zeg! Helemaal top!
    En stilletjes ben ik ook op de sneeuw jaloers want hier regent het.
    Nou veel plezier nog verder en geniet er maar heerlijk van want voor je het weet is dit avontuur weer voorbij.
    Veel liefs van (ome,hihi!) Paul en (tante) Malenka XXX

• 11 Januari 2014 - 19:52

Marion:

hoi Jari wat een geweldige dingen doe en beleef je daar!!
    leuk om te lezen.
    het een is nog leuker dan het ander.
    op naar CA,ook geweldig.
    veel plezier nog daar.
    groetjes uit Amsterdam
    John Marion Donovan en Chiara xx

• 14 Januari 2014 - 19:41

Julia:

Heyy jari

Wat een leuk verslag en leuk om te lezen dat je het daar erg leuk heb je weet vast niet meer wie ik ben vroeger kwamen we vaak bij jullie thuis en nu woon ik in curacao maar wat leuk dat je daar nu naar school gaat dat zou ik ook wel willen ik ben JALOERS en wat super dat je naar California gaat een super ervaring vast

Xxx julia

• 15 Januari 2014 - 21:37

Ron En Janette:

Jemig man wat maak jij een hoop mooie dingen mee zo!!
    Zul je rest van je leven op terug kunnen kijken met een smile op je gezicht
    Dit pakken ze je nooit meer af Jari
    Geniet er maar volop van Jari
    Gr Ron en Janette

• 15 Januari 2014 - 22:14

Nick:

Hey neef dit zijn ervaringen om nooit meer te vergeten. Als je je verveelt ik zit volgende week 450 km bij je verderop :).

• 16 Januari 2014 - 06:56

Wilma :

He jonge het klinkt super allemaal
    je heb straks een jaloerse buurvrouw
    geniet nog lekker in dat Verweggistan

hier niet veel nieuws
    we miste je natuurlijk met oud en nieuw

tot snel gauw enz XX
    buurvrouw wilma

• 17 Januari 2014 - 03:32

Martin Petra Sam Dana:

Hoi Jari,
    Zo kom ik mijn nachtdiensten wel door, leuk om te lezen!!. Maar we worden zo langzamerhand wel een beetje jaloers hoor! Wat klinkt het allemaal leuk en spannend. Geniet op en top en hou t warm hé!
    Groetjes van de buurtjes

• 17 Januari 2014 - 03:36

Jari:

Iedereen erg bedankt voor de reacties !! Het is weer aan het sneeuwen en het is koud..maar niks aan te doen. Zondag gaan Mariano en ik skieën in Michigan met andere uitwisselingsstudenten !
    Ook kijk ik er weer naar uit om terug te komen naar Nederland maar eerst ga ik dit afmaken en zoveel mogelijk dingen doen.
    Ik ga weer verder met leren voor m'n examens die ik Dinsdag Woensdag en donderdag heb .. :(
    De Groetjes voor iedereen !
    Jari

• 18 Januari 2014 - 14:18

Oma:

hoi JARI.
    leuk dat je even reageert,dus je gaat lekker skieen,zondag top man .
    En je hebt het ook druk met leren ,ja dat is ook belangrijk 1!!
    Het is al weer18 jan .voor ons gaat de tijd vlug .Dat je weer uit kijkt naar ned.is wel te begrijpen.
    Ik zou zeggen doe je best ,oma is best trots op jou !!!
    Lieve groetjes oma !!!!!!

• 18 Januari 2014 - 20:11

Angelique De Pie:

Hey Jari,

Heerlijk sneeuw bij jullie, nou bij ons helemaal niets...ik heb de schaatsen maar in het vet gelaten, was 10 dagen geleden vals alarm.. Het weerbericht had het gewoon mis.. helaas, geen natuurijs..ach ja.. jij kan daar lekker skiën!..Genieten joh!!!

We wensen je veel succes en sterkte met je examens!!!
    Jou kennende gaat je dat wel lukken!! ;)

Groetjes van ons xxxx

• 19 Januari 2014 - 19:20

Patries:

Heeeey Jari,
    Wat leuk dat je bent gaan skieën!!!
    Hoe was het?
    Jamilla gaat 20 feb ook skieën in Winterberg waar jullie toen ook samen hebben geskied.
    Nu ws even hard pezen voor je examens denk ik?
    Maar dat ga jij redden, goed hoor in een andere taal!
    Probeer te genieten van alles wat je doet nu je daar nog bent hoor.
    En, wij kijken er ook naar uit, naar de dag dat je terug komt!

Doeidoei, van de week weer even facetimen?
    Dikke kus en knuffelxxx

• 24 Januari 2014 - 18:06

Wendy En De Rest Van De Familie Op Dit Adres.:

Lieve Jari.
    Vol bewondering en plezier zitten wij jouw verslag weer te lezen. Jemig wat beleef jij fantastische dingen. Wij genieten enorm van jouw verhalen. Iedereen hier in het gezin is er aldoor mee bezig. Bern wil dit ook gaan doen nu hij jouw verhalen hoort. Echt wat beleef jij daar een fantastische tijd. Wij worden gewoon jaloers.
    Nou Jari, geniet nog maar lekker en wij kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Liefs van Wendy en familie.

• 14 Februari 2014 - 21:58

Gerard,Sandra,George En Andrew Van Den Berg:

Hi there Jari,what's up? Wij hoeven niet te vragen hoe het met je gaat zeker want dat zit wel goed als ik al die mooie ervaringen
    van je lees in je verslag. Het is te gek om te horen dat je waarschijnlijk naar het westen gaat (california). We zijn nu al benieuwd naar je belevenissen daar in het westen. Hier gaat alles zijn gangetje. Wij zijn blij om het feit dat jij het zo naar je zin hebt,de tijd zal wel voorbijvliegen when your having fun.

Groetjes en knuffels van ons allevier en keep up the good work!!

• 28 Februari 2014 - 15:58

Cor En Yvon:

He jari lieverd gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel plezier en nog naar je zin zql vast wel dikke knuffels van cor en yvon