Tijdje terug... Maar wel veel leuke dingen gedaan! - Reisverslag uit Sylvania, Verenigde Staten van Jari Berg - WaarBenJij.nu Tijdje terug... Maar wel veel leuke dingen gedaan! - Reisverslag uit Sylvania, Verenigde Staten van Jari Berg - WaarBenJij.nu

Tijdje terug... Maar wel veel leuke dingen gedaan!

Door: Jari

Blijf op de hoogte en volg Jari

24 November 2013 | Verenigde Staten, Sylvania

Hi!!
Als eerste, sorry....
Ik heb het erg druk gehad maar ik ben ook gewoon vergeetachtig haha.
Maar goed, de afgelopen 2,5 maand waren echt leuk! Ik weet niet waar ik moet beginnen dus ik vertel alles maar een beetje door elkaar.
Het highschool football season hier is over dus er zijn geen games meer op vrijdag :(. Northview (mijn school) was net echt goed maar het was wel leuk om heen te gaan.
School gaat z'n gangetje en m'n cijfers zijn ook wel redelijk goed !

Een tijdje terug was het Halloween. Op de dag zelf was het hier aan het stormes dus hadden ze het in Toledo en z'n stadjes er omheen verplaatst naar de Zondag er na. Die Zondag zijn ik, Nick en Mariano met Dominic langs de deuren gegaan om te Trick or Treaten, was erg grappig ( zooitje snoep opgehaald natuurlijk!). Een week vóór Halloween was er een halloween party van m'n local rep met allemaal andere exchange students, ná de party gingen we met 7/8 mensen naar Danielles (local rep) huis waar we bleven slapen.

2 weken geleden zijn Nick en ik naar de Nebraska-Michigan football game gegaan, dat was echt heel gaaf om bij te zijn. Helaas hadden we verloren maar het was echt mooi om te zien. Stadium was trouwens echt mega groot (120000 mensen).

Afgelopen Maandag en Dinsdag ben ik met Jay mee geweest naar de Grand Rapids are in Michigan naar het plaatsje 'Holland'. Toen we eenmaal aankwamen in 'Holland', waren er allemaal boerderijen met houten klompen, tulpen, molens, hollandse huizen en allerlei andere hollandse dingen, was wel erg grappig om te zien!
We zijn trouwens een paar weken geleden met Mariano, Jay en Nick naar de ghetto's in Toledo geweest en dat was echt indrukwekkend om te zien!! Je ziet gewoon echt die ghetto's hoe je het misschien wel eens gezien hebt in films. Jay zei ook dat je daar gewoon echt niet over straat wilt lopen na 6 uur.

Heb ook al een zooitje winterkleding gekocht want het is hier nu al echt koud en het heeft ook al gesneeuwd . Vorige week waren we al begonnen met het opzetten van de 4 kerstbomen hier in huis en al de andere kerstspullen en dat hebben we gisteren afgemaakt dus het hele huis staat al vol met kerst versiering haha. We gaan binnenkort ook alle kerstinkopen doen :)

Aankomende Donderdag is het Thanksgiving dus dat betekent veel eten en familie! de dag vóór en de dag ná thanksgiving hebben we vrij !

Een paar weken geleden was Dominics basketbal seizoen begonnen en we zijn al naar een paar games geweest, grappig om 7/8 jarigen te zien spelen.

Over 2 weken gaan ik, Jay, Nick en Mariano naar Philadelphia voor een paar dagen om de stad te bekijken en we gaan ook naar een NFL game :) Philadelphia Eagles - Detroit Lions. We gaan ook nog naar Niagara Falls en Miami en de dag ná kerst gaan we voor 3 dagen naar New York en we zitten in een hotel op Times Square ! ik kan ook niet wachten tot we naar Indianapolis en Chicago gaan want dan gaan we ook naar Nba games :D

Voorderest zijn Mariano en ik veel met vrienden en dan gaan we naar de Mall of wat eten of gewoon ergens heen rijden met de auto.
Ik heb het nogsteeds erg naar m'n zin en het word steeds leuker.

ik zal wel even wat foto's plaatsen.

Tot later!

..en OMA, sorry,vanaf nu zal ik wel even wat meer van me laten horen hoor :-)

• 24 November 2013 - 21:25

Myra:

Leuk man! Wat goed te horen. Enjoy!!!

• 24 November 2013 - 21:27

Miranda Tromp:

Jari wat leuk om weer eens wat van je te horen, en helemaal te gek om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het steeds leuker gaat vinden.
    Wat heerlijk de kerstsfeer, ik vond het ook geweldig kerstsfeer in America!! En helemaal tegek voor je dat je met kerst in New-york bent, alle herinneringen komen bij mij weer boven!!
    Jari geniet maar, maar volgens mij gaat dat je zeker lukken!!
    Groetjes van Miranda jesse en sanne

• 24 November 2013 - 21:32

Linda Groen:

Ohhhh, wat fijn wat te lezen Jari, was leuk je even gezien te hebben op facetime. Super leuk om wat te horen, en ik heb het filmpje gezien van je Pa, wat een stadion en wat een mensen, wat een indrukken allemaal he. Super leuk te lezen dat je je vermaakt. En volgende keer ons niet meer zo lang laten wachten hoor! Dikke kus.

• 24 November 2013 - 22:00

Auntie Patricia:

Hoi Jari,

Wat een leuk verslag heb je geschreven!
    We hebben je onlangs gesproken, maar leuk om te lezen.
    Geniet maar lekker, het is een unieke tijd voor je.
    We facetimen snel weer, groetjes van ons alle 4!!!
    XXX

• 24 November 2013 - 22:10

Jacqueline:

Wat een leuk verslag! Vier kerstbomen??? :-)
    Groetjes,
    Jacqueline en Anwar

• 24 November 2013 - 22:20

Mirjam En De Rest :

Hé Jari, wat een vette gave dingen heb je al gedaan en wat een leuke dingen ga je nog doen !! Goed te lezen dat je het zo leuk hebt daar maar ik hoop wel voor je mams en paps dat je wel weer terug komt hoor:-). Zometeen wil je blijven daar. Wat ik me best kan voorstellen als ik je verhalen lees. Geniet van alles Jari !!
    Groetjes van ons en vergeet tante Gre niet ;-). Xxx

• 24 November 2013 - 23:23

Danielle Vroonland:

Hoi jari, wat leuk om jouw verslagen te lezen! Wat maak jij ontzettend veel leuke dingen mee. Een hele belevenis! Heel veel plezier verder en alvast happy thanksgiving! :-)

• 24 November 2013 - 23:47

Angelique De Pie:

Hi Jari,
    We moesten ff wachten op je verslag maar... het is de moeite waard hoor, Jari. Echt een mooi verslag.. je hebt het gelukkig naar je zin. Het gaat bij ons ook goed, kouder en af en toe veel wind..echt herfstweer..
    Veel plezier nog.. Liefs xx

• 25 November 2013 - 01:12

Mary Hooiveld :

Hey jari!
    Wat leuk om alles te lezen!
    Top dat je het naar je zin hebt.
    Lekker genieten ik wou dat ik er ook heen kon:p
    Heel veel plezier en newyork echt gaaf!!
    Doeii doeii xxx

• 25 November 2013 - 07:10

Marcel En Avelien:

Goed te horen dat je druk bent en het naar je zin hebt. Enjoy. Groetjes.

• 25 November 2013 - 07:52

Rilana:

Wat GAAF allemaal ! lekker genieten daar! Als je bij een NBA wedstrijd kan zijn ,zet je het op je blog dan kunnen we je zoeken tijdens de Game op TV ?!

• 25 November 2013 - 09:02

Jolanda:

Super leuk om te lezen hoe het met je gaat! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Alvast hele fijne feestdagen :) dikke kus van jolanda Michel en de kids xx

• 25 November 2013 - 09:11

Samantha:

Hoi Jari,

Ik ben een collega van jouw lieve mama en heb dit verslag met plezier gelezen.
    Wat maak jij veel mee en wat een prachtige plannen in het verschiet.
    Geniet er van!

Groetjes Samantha

• 25 November 2013 - 09:55

Oma:

Hoi Jari leuk verslag ik heb er van genoten ,fijn dat je het zo naar je zin heb .
    Dat doet oma goed ,Jari hier gaat ook alles naar wens ,fijn als je dat kan zeggen .
    Er komt wel weer eens een kaart ui m. BLIK .
    Lieve groetjes oma !!!!!!!!

• 25 November 2013 - 10:05

Francis:

Wow Jari wat een gave dingen maak jij daar mee zeg!
    Daar kunnen veel jongeren jaloers op zijn hoor.

Ook bijzonder dat je daar dit jaar kerst en oud en nieuw gaat vieren, zal wel helemaal over de top zijn he! Vier kerstbomen haha, wel heel gezellig trouwens.

Nou geniet lekker daar en we zien je volgende verslag wel weer verschijnen.

Groetjes Francis

• 25 November 2013 - 15:18

Malenka:

Hey Jari, wat geweldig om je verslag te lezen. Wat heb je al veel gezien en mee gemaakt hè? We zijn supertrots op je en we wachten je volgende verslag weer af wanneer je weer zin of tijd hebt. Groetjes van ons allemaal

• 25 November 2013 - 15:24

Chesney :

Eeeeh neefje !!!

Ben blij dat het goed gaat en dat je het enorm naar je zin heb. Leuk om te lezen wat je al allemaal heb gedaan.
    Jammer dat je er niet bent met kerst maar volgend jaar wel natuurlijk weer ;)
    Jy zal het zeker ook naar je zin hebben daar zo te horen :;))
    En wens je veel plezier me neefje en hele fijne feest dagen en maak er nog wat leuks van dat gaat zeker lukken zo te lezen.

Groetjes vn jee neef !!!

• 25 November 2013 - 15:27

Ap& Miranda Demi& Mell:

Hey Jari, leuk weer wat van je te horen. Volgens mij vermaak je je goed daar, gelukkig maar. Veel plezier nog en tot gauw. dikke knuffel van ons. XX

• 25 November 2013 - 15:30

Sanne:

Geweldig reisverslag!!!fijn dat het zo goed met je gaat!!!
    Geniet met volle teugen,liefs van ons.

Sanne,Bob,Puck,Guusje

• 25 November 2013 - 16:31

Vanessa Nick Sky En Bennett:

Hey jari!

Zo te horen heb je het super naar je zin!
    Goed om te lezen dat je zoveel dingen doet en overal
    naar toe gaat de aankomende tijd!
    Heel veel plezier en alvast hele fijne feestdagen!
    Xxxx

• 25 November 2013 - 16:54

Wilma :

He jari

Wat heerlijk dat je het naar je zin hebt en erg leuk dat jullie nu al met de kerstbomen enz bezig zijn maar ja je kan niet vroeg genoeg beginnen met zo een gezellig feest

hier in nederland wordt nu ook wel winter hoor echt waterkoud maar dat heeft ook weer wat

je pa en ma slaan zich er volgens mij goed doorheen en zijn ook erg trots op je

en wij zijn trots op onze buurjongen

wel jongen geniet er nog heerlijk van nog heel veel plezier dikke kus

XX de buurvrouw

• 25 November 2013 - 17:59

Yvonne Hooiveld:

Goh jari wat een verhaal zeg je hebt het zeker wel naar je zin waar jij overal naat toe gaat kunnen wij alleen van dromen ha ha maar leuk dat we nu weer weten dat het goed met je gaat en geniet maar van alle dingen en heel veel succes met school en een dikke knuffel van cor en yvon

• 25 November 2013 - 18:12

Michel:

Wat een gave dingen doe je allemaal zeg!!
    Gelukkig heb je het naar je zin. Ben benieuwd naar de foto's!
    Gr. Uit alkmaar

• 25 November 2013 - 18:36

Frans En Claudia :

Helemaal top jari hoop dat je nog veel meer leuke dingen gaat doen , wat een rot leven heb jij eigenlijk -:) -:) nou het allerbeste en doe voorzichtig grt Frans en Claudia

• 25 November 2013 - 20:08

Rens:

Ha die Jari , tof dat je weer wat laat horen vanuit de States !!!
    Goed om te horen dat je het al leuker gaat vinden want daar doe je het mede voor.
    Straks kerst,thanksgivingday,NewYork,Philadelphia het houdt niet op.
    Je vader heeft een bijbaantje erbij gezocht om jou trips te kunnen blijven betalen, ik ga nu in
    het weekend als glazenwasser aan de gang, goed he !!!!!
    Nee hoor geintje, we gunnen jou dit natuurlijk.
    Heel ok van Jay dat ie je in de gaten houdt met je schoolcijfers, ook dit is belangrijk.
    Kijk ff of je een foto kan plaatsen van je basketball training, ben benieuwd naar je basketball-schooloutfit.
    Ennuh nog ff een 33-33 blauw broekie regelen voor die ouwe he.
    Jari veel plezier nog, ik hou van jou !!!
    X van je vader

• 26 November 2013 - 08:30

André Groeneveld:

Hallo Jari,

Wat leuk om jou te zien op de foto's in USA.
    Zo te lezen en te zien gaat het goed met je en heb je het naar je zin.
    Een bezoek aan het plaatsje Holland om Noordholland niet te vergeten, leuk.
    Nou, kerel, hou vol en maak er een mooie onvergetelijke tijd van.

Hartelijke groeten uit Altea van André en Ria

• 27 November 2013 - 18:04

Ouders Van Mick :

Hoi Jari

We hoorde van mick dat je weer wat had geschreven erg indrukwekkend wat je allemaal mee maakt en ziet , en je hebt nog veel leuke dingen voor de boeg geniet er van .
    Groetjes Bonita en jeroen en ook van Mick

• 27 November 2013 - 18:28

Rina:

He Jari,

Volgens mijn zo te lezen vermaak je , je prima daar.
    Mooi hoor elke keer iets anders en elke keer weer een belevenis.
    Gaaf dat het op school ook goed gaat, toch altijd ff wennen denk ik andere taal andere mensen......goed dat het allemaal zo top gaat, volhouden He!!!!
    In Nederland mis je weinig, hier is het weer ook koud en nat....

Nou ik wacht weer op je volgende verslag......

Xx Rina
    Ennuhhhh Oma niet zo lang meer laten wachten he :)

• 28 November 2013 - 23:53

Marlies:

Jari,

Wat schrijf je het allemaal ontzettend leuk op zeg! En wát een pracht ervaring is dit voor jou! Ik wens je enorm veel plezier toe faar en alvast héél fijne feestdagen toe. Vandaag vermoedelijk a hudge Turkey verorberd ;-)
    Leuk ook dat je naar NYC gaat en de gastouders je zoveel laten zien.. keep writing and addin photos!

Groets,
    Marlies

• 30 November 2013 - 14:58

Daddy:

Hello Jari.
    Bijna Sinterklaas hier, spannend man.................
    Kan niet wachten.
    Mazzel he

• 01 December 2013 - 12:39

Gerard,Sandra,George En Andrew Van Den Berg:

Hi there jari,what's up dude! Te gek dat je weer een verslag hebt gemaakt,we zaten met smart op alle mooie Amerikaanse avonturen te wachten. Volgens mij heb jij je draai lekker gevonden en ben je al aardig veramerikaanst. Wat fijn dat je op school de lessen goed kan volgen en dat je lieve mensen om je heen hebt.Gaan de basketbaltrainingen ook goed?
    Dat zal wel snor zitten,blijven trainen en plezier maken is belangrijk. Je foto's zijn erg gezellig en indrukwekkend! We hebben je stadionfilmpje gezien met al die vele mensen en die prachtige cheerleaders natuurlijk. "THE land of THE free" lied met 120.000 man is onwijs!!
    Alvast veel plezier in Philadelphia en we zijn benieuwd hoe jij de Niagara falls hebt ervaren als je daar eenmaal geweest bent. Geniet van alles om je heen en keep up THE good work!

Greetings en knuffels van ons allemaal en je weet het hè,in god we trust.

Xxxx. Uncle Gerard.

• 01 December 2013 - 20:03

Ron En Janette Bakker:

He Jari
    Je begint al een echte Yank te worden zo te horen!!!
    Mooi dat je zoveel plezier hebt daar, en dat jullie zoveel dingen samen doen, en mooie wedstrijden bezoeken
    Geniet ervan, en maak veel foto's voor later

Groeten vanaf de Spanker

• 11 December 2013 - 00:57

Ho ho ho..
    Hier een mailtje van Santa Marco..

• 11 December 2013 - 00:59

Ho ho ho..
    Hier een mailtje van Santa Marco..

• 11 December 2013 - 01:02

Ik snap er niks van

• 11 December 2013 - 01:43

Jari:

Bedankt allemaal voor de reacties, leuk om te lezen!!!!!
    Binnenkort een nieuw verslag!

Marco bedankt voor het gedicht :)! Ik heb het hele stuk gekregen via de mail dus geen zorgen, dankje wel!

• 12 December 2013 - 12:37

Marco:

Ja ik had het maar geknipt en geplakt

• 17 December 2013 - 07:18

Hilde:

Haaaa die Jari!!! Alles is okay daar zo te lezen!!!
    Pfff gelukkig maar. Wat doe je veel leuke dingen zeg!
    Logisch hoor dat je weinig liet horen. Je hebt t gewoon veel te druk.
    Beter zo dan anders toch!! Lief appie naar Floor.
    De trut vind het zelf niet zo. Snap er niks van.
    Maar ja. Het liedje is nu ook in USA! Hahaha nee hoor ze durft er toch verder biks mee te doen
    youtube misschien wel. Nou jari..... Alvast
    merry X mas and a great 2014 !!!!!! Hil.

• 18 December 2013 - 19:30

Oma:

hoi Jari ,even een groet ,heb je al kerst inkopen gedaan?
    Eerste kerst dag in smoking, dat staat je wel goed ,als ik het zo bekijk wordt je steeds groter.
    En oma gaat krimpen ,moet kunnen .
    Ik ga naar a. dam met kerst wel gezellig .
    De verjaardag van nordin was leuk ,ik zei tegen Nordin over een half jaar ben je half 11 .
    Toen moest nordin lachen .
    Jari ik groet je liefs oma!!!!!!!

• 24 December 2013 - 19:21

Familie HilDijk En Ko:

Jari, Het is leuk om je reisverslagen te lezen, ook fijn dat je naar je zin hebt. Wij willen je vanuit Nederland een hele fijn kerst toewensen en dat je in het jaar 2014 vele mooie ervaringen mag beleven. Knuf en groetjes van Ed, Manuela, Wessel en Jorn.