School, Michigan , en meer leuke dingen. - Reisverslag uit Sylvania, Verenigde Staten van Jari Berg - WaarBenJij.nu School, Michigan , en meer leuke dingen. - Reisverslag uit Sylvania, Verenigde Staten van Jari Berg - WaarBenJij.nu

School, Michigan , en meer leuke dingen.

Door: Jari

Blijf op de hoogte en volg Jari

08 September 2013 | Verenigde Staten, Sylvania

hi.
De afgelopen 1,5 week was echt top!
Vorige week Zaterdag was de eerste Michigan football game .
Vóór de game is er op een mega groot golfpark een 'tailgate'party, dat betekend dat het hele golfpark vol staat met auto's,party tenten, mensen, barbeques en drank.
Die zaterdag morgen zijn Jay, Nick, Mariano ik en een neef van Jay naar Michigan gereden om te gaan tailgaten. Dus vanaf 's ochtends vroeg begon iedereen al te barbequen en te zuipen haha. We zijn eerst nog even naar een winkel gegaan om wat Michigan wolverines merchandise te gaan kopen, heb een mooie football jersey gekocht.
Toen rond 4 uur begon de game en ze hadden dik gewonnen. (jay en mariano zijn allees naar de game geweest, volgende game ga ik heen).
Na een lange dag van Barbequen, football spelen en cornhole spelen zijn we in de avond naar huis gegaan. Diezelfde avond zijn Mariano en ik nog met een paar meiden wat gaat eten.

Inmiddels heb ik het echt super veel naar m'n zin op school!
Heb al erg veel mensen leren kennen waar we vaak mee zijn. De vakken gaan ook redelijk goed, is niet heel erg moeilijk want de leraren helpen me goed ;)
Vorige week vrijdag was de eerste football game van m'n school. Die middag op school was er een pm assembly, dat betekend dat de hele school naar de gym komt en de marching band gaat spelen er de cheerleaders hun dingetje doen met veel muziek om iedereen opgewonden te maken voor de football game die avond.
In de avond zijn we dus naar de football game geweest tegen Clay high school die we hadden verloren maar het was wel echt erg gezellig!

Heb 2 dagen geleden ook een laptop gekocht dus ik zal straks gelijk foto's gaan plaatsen ook nog van New York . Op dit moment zit ik op mn kamer een beetje te vervelen #zondag ;P.
Heb zin in zaterdag want dan word er een groot feest hier gegeven in huis.
Ook kan ik echt niet wachten tot dat het nba seizoen begint :D.


Ik zal proberen elke week een nieuwe update te plaatsen .
Latur

  • 08 September 2013 - 22:01

    Linda Groen:

    Hey Jari,

    Wat super om te lezen, dat je je zo goed vermaakt. En dat je al veel vrienden en vriendinnen hebt. Daan en ik zitten veel op google earth te kijken en de omgeving waar je zit, ziet er echt super leuk uit. Ben daarom extra benieuwd naar je foto's. Heel veel plezier nog en geniet van alles. Xxx.

  • 08 September 2013 - 22:05

    Mirjam En De Rest :

    Hoi Jari, leuk om je zo toch nog te volgens. Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet !! Xxx ons

  • 08 September 2013 - 22:57

    Mom (claudia):

    Hey vriend, wat heb je weer een leuk verslag gemaakt joh!!
    Heb het met plezier gelezen!! Goeie uitleg en mooi om te lezen
    Dat je het naar je zin heb daar ver weg! Dat doet mij goed jari!
    Mooi he dat school nu WEL gaat, het is toch allemaal wennen maar vertrouw
    Op jezelf en dan komt het echt goed! Leuk dat je nu ook foto's kan plaatsen joh en HOE!
    Vind ze echt gaaf! Was het uit eten gezellig nog met de meiden?
    Leuk ook dat je lekker mensen leert kennen nu daar..toch ff gezelliger!
    En joh af en toe vervelen maakt toch niet uit, betekend tijd voor jezelf ff.
    Waarom hebben jullie zaterdag feest dan?
    Wij hebben hier ook een heel weekend feest he de grote
    Harddraverij is er weer:))! Hier gaat het goed Jari!
    Ik hoop dat je even tijd heb ook om dat whatsapp uit te zoeken
    ik kom er namelijk niet uit:((! Groetjes ook van pap, hij wilde zo graag weten hoe het met
    jou gaat... En ik ook natuurlijk hihi! Nou Jari hoop binnenkort met je te kunnen skypen
    love you en enjoy xxxxx

  • 09 September 2013 - 05:56

    Jacqueline:

    Hoi Jari,

    Wat leuk om je verhalen te lezen!
    Ben benieuwd naar de foto's.

    Groetjes,
    Jacqueline en Anwar. xx

  • 09 September 2013 - 06:18

    Chantal:

    Hoi Jari.

    Je kent mij niet. Maar ik volg je via je moeder.
    Vind het super stoer dat je dit avontuur bent aangegaan.
    Leuk om al je ervaringen te lezen.
    Veel plezier en succes daar.

    Groet Chantal

  • 09 September 2013 - 13:28

    Ingrid Meester:

    Hoi Jari, vet gave foto's :)
    Leuk man om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet er maar lekker van, maar dat doe je zo te lezen ook wel!
    groetjes Ingrid

  • 09 September 2013 - 18:19

    Je Vadertje:

    Hallo Jari, we hadden elkaar vanochtend 05:25 al even via de App, ik ging naar me werk en jij ging slapen. Tof man die foto's van NY City. Die ene foto van Colombus circle kwam me erg bekend voor. Toen ik daar de marathon had gelopen heb ik precies voor dat plein voor jou dat vest gekocht, ondertussen past ie jou niet meer en draag ik hem, mooi toch.
    Fijn dat het nu wat beter gaat op school, je moest gewoon ff wennen da's altijd zo en vooral als je alles in het Engels moet doen.... maar goed opgepikt dus.
    Ik had net Jack van de Truckwash aan de lijn en die was ook erg nieuwsgierig naar je en heb dus het een en ander verteld. Hij gaat vrijdag naar de states voor 2 weken dacht ik.
    Met je moedertje en mij gaat het goed hoor, ik mis je wel tijdens het eten... heb niemand om tegenaan te slaan of te schoppen "hihi".
    Veel plezier aankomend weekend !!! , familiefeest toch of zoiets.
    Jari de groeten aan " je familie. " en tot binnenkort weer.

  • 09 September 2013 - 19:54

    Frank De Buurman En :

    Hi Jari,

    Leuk om je weer te horen. Ik ben toch altijd weer benieuwd hoe het met je gaat aan de andere kant van de wereld. Je verveelt je in ieder geval niet!
    Ik kijk ook uit naar je foto's. Ik heb het idee dat het bij jou veel mooier is dan in ons kleine platte kikkerlandje.
    Have fun!!

  • 09 September 2013 - 22:24

    Gab:

    Hey Jari,
    Top man dat je het zo naar je zin hebt daar. Erg leuk te lezen dat je aanspraak hebt en al met leuke mensen plezier hebt.
    Mooie foto's ook, gaat gelijk meer leven zo je verhaal.
    Heel veel plezier en ik hoop snel weer iets te lezen.
    X Gab

  • 10 September 2013 - 22:02

    G.brandsen:

    Hoi JARI Met plezier je verslag gelezen,heb een goede indruk van je hoe het je vergaat .
    Leuke vooruitzichten in het weekend dat word vast leuk ,geniet er van !!!!!lieve groetjes OMA !!!GRE!!!

  • 13 September 2013 - 10:15

    Mevrouw Ruiter:

    Dag Jari,

    Ik heb deze site doorgekregen van Kelly omdat ik benieuwd ben hoe het je vergaat it de V.S.
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! geniet van de ervaring!

    Groeten van mevr. Ruiter, s.g. De Dijk.

  • 13 September 2013 - 21:10

    Barry:

    He Ari!

    Vermaak je je nog een beetje? Ik denk beter dan wij in dit koude kikkerlandje.... Zet je nog een paar coole foto's van je kamer, huis, feestjes, chickies, basketbal, chickies, school en chickies erop?

    Groetjes Barry. Je krijgt trouwens ook de groeten van Sun Jali...

  • 13 September 2013 - 22:24

    Angelique De Pie:

    Hi Jari,

    Mooi man.. dat je het zo naar je zin hebt!
    Jij redt het wel in Amerika...Gelukkig!
    Allemaal positieve berichten, helemaal jou ding daar. Het gaat bij ons ook goed hoor..huisje, boompje, beestje..hihi. Oh ja, Harddraverij weekend, gezellig!!
    We wensen je zaterdag heel veel plezier, lekker van genieten! Het gaat je goed Jari.. Liefs van ons JJJA x


  • 14 September 2013 - 03:19

    Je Fader:

    Hoi jaari, hie gaat ie nu. Het is nu wekent bij jou en ookmhieer. Ik bn vanavonr bij depleebekshow gewwest en net terug. Was very gezellig. Hed is huer nu draaverei met paardenn en bier hier, het us kwart over drie in de nacht en ga zo slaapem. Moet om alf negen artlopen. Het rgnt hier nu, heb net gefiettst vanf de tent. Ik ben zieknat. Ik spreek je ass zoon aspossibel, hoe schrijf je dat troewens ?? Doei grote vriend !!! De mazzel ban e vader. Oh ja, hup holland hup

  • 15 September 2013 - 19:26

    Mick:

    heey jari,

    ik heb je blok ontdekt hoor
    het ziet er echt mooi uit zeg wajoo ik dacht eerst dit is helemaal niks voor mij maar nu ik dit zie begin ik er toch wel anders over na te denken hoor.

    erg mooi vooral new york ziet er goed uit.

    ik hou je blok nu zeker in de gaten

    mzzl man

  • 16 September 2013 - 21:22

    Gerard,Sandra,George En Andrew Van Den Berg.:

    Hi Jari,hoe gaat ie daar!! Wij vinden het erg fijn dat je het naar je zin hebt. Dat is belangrijk want dan gaat alles vanzelf toch? Heb je al een accent of verspreek je de woorden nog weleens? Geeft niks hoor,straks spreek je vloeiend Amerikaans! Blijf lekker genieten van alles,ook als je hard moet trainen. Oefenen,oefenen en nog meer oefenen dan wordt je zeker beter. Try harder and harder,you know what i mean. Wij kijken er weer naar uit om je volgende verslag te lezen. Heel veel energie en motivatie toegewenst namens ons allemaal.
    Keep going strong en je weet het,in god we trust topper!!

    Groetjes vanuit Maarn (camping) en knuffels van iedereen.

    xxxx.

  • 23 September 2013 - 14:18

    Oma:

    JARI

  • 04 Oktober 2013 - 13:18

    Oma:

    Jari , wil je volledige adres doorsturen zodat ik eens een kaartje kan sturen ,voor de gezelligheid .
    Lieve groetjes OMA!!!!

  • 10 Oktober 2013 - 19:40

    Cor En Yvon:

    hey jari ik ben niet zo.n een schrijver
    Maar we dachten zomaar even aan jou
    Vandaar dit berichtje we zijn blij voor jou
    Dat alles naar wens verloopt zoals we
    Al zeiden geniet ervan en naar ik lees
    Doe jij dat dan ook dit was het dan
    Wees voorzichtig denk om jezelf
    Liefs van ons cor en yvon xxx

  • 26 Oktober 2013 - 13:08

    Je Vadertje:

    Hallo Jari.
    How is life? , had begrepen dat je dit weekend Halloween gaat beleven.
    Waar vieren jullie dit, bij Jay en Trisha thuis of bij haar ouders in Michigan ?
    Laat ff weten hoe het was , we zijn erg benieuwd.
    Feliciteer Dominique maar van ons en blijf genieten van je avontuur.

    Greetz from your daddy x

  • 27 Oktober 2013 - 20:34

    Oma:

    Lieve Jari ,
    Even een teken van leven van oma ,hier gaat alles naar wens .
    Jari heb je de kaart ontvangen van oma ?
    En ?verder gaat het goed met je?
    Als je tijd heb laat wat van je horen .
    Dat vindt oma wel gezellig,
    Je bent al weer ruim 2 maanden weg ja de tijd gaat snel .
    Jari geniet van de leuke dingen die langs komen !!!!!
    Lieve groetjes OMA!!!!

  • 09 November 2013 - 10:15

    Fam.Bouriche:

    heyyyy Jari,

    Hoe is het met je jongen?
    Hier gaat alles goed hoor, het is weekend. Jamilla heeft vanavond een feest met Demi, dan gaat ze bij Demi logeren. Nordin en ik boven lekker thuis en film kijken, en El heeft avonddienst.
    We vragen ons af wanneer jeweer en stukje schrijft, omdat ervraag willen weten hoe het met je gaat, en wat je allemaal beleeft......
    p.s is onze kaart nog aangekomen?

    Groetjes van ons alle vier!
    en een dikke knuffel! xxx

  • 09 November 2013 - 17:05

    Oma:

    Hoi Jari
    Even een teken van leven uit m.blik,alles goed bij jou?
    Hier alles oke!
    Jari ik kijk af en toe of er al nieuws is van jou ,maar nee hoor .
    Oma kan kijken tot ze een ons weegt ,volgens mij heb je het kei druk .
    Mocht je nog eens tijd hebben in je drukke bestaan hoor ik graag wat van je .
    LIEVE GROETJES OMA !!!!!!!!

  • 12 November 2013 - 20:45

    Oma:

    Hoi JARI ,
    Wat leuk dat ik wat van je hoorde via de mail ,ik ben blij dat je het naar je zin hebt .
    Dat je het druk hebt dat begrijpt oma wel ,toch ben ik blij met je bericht .
    En leuk de foto,s met je vrienden en de meisjes ,ik zou zeggen geniet er van !!!!!
    Hou je goed en lieve groetjes van oma !!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jari

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 1438
Totaal aantal bezoekers 19234

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 07 Juni 2014

Jaar highschool in Sylvania, Ohio USA !!!

Landen bezocht: